PRODUKT
► Office Assistant – för redovisning
Digital Engines automationsplattform för snabb automatisering av processer inom redovisning, anpassad för företag i Sverige. Vår robot fungerar som en digital medarbetare och assistent, tränad på att utföra olika uppgifter i en leverantörs-process. Roboten bidrar till ökad kontroll, minskat personberoende och bättre effektivitet.
► Exempel på vanliga utmaningar i leverantörsflödet
LEVERANTÖRSHANTERING
Hämta nya leverantörer från avtalssystem
Leverantörkontroller/dokumentation
Uppdateringar i registerdata för
leverantörerBevakning av leverantörsstocken, exempelvis rekonstruktion/konkurs
BETALNINGAR
Manuell hantering av betalfiler
Ingen betalfilskontroll (fraudkontroll)
ANKOMSTHANTERING
Låg grad av elektroniska fakturor
Undermålig tolkning av PDF-fakturor
Manuell datakomplettering/kontroll vid inläsning ERP
Leverantörer ”uppstår” i ankomsthanteringen
BOKFÖRING
Manuell hantering i bokningar från reskontra
till huvudbokManuell hantering i avstämningar för system mot huvudbok
KONTERING
Sena betalningar och påminnelseräntor
”Många händer” på konteringen bidrar med mycket manuell tid
För tidskrävande att konfigurera upp leverantörer för autokontering i ERP
För komplex konteringslogik
Personberoende ”kontering”, det vill säga ej konsekvent
Så fungerar Office Assistant
Office Assistant är en automationsplattform utvecklad av Digital Engine. Den innehåller en verktygslåda med drygt 130 färdiga kommandon.
Kommandona är anpassade för svenska förhållanden med fokus på processer inom redovisning, revision, compliance, legal och administration
När nya processer ska automatiseras kan dessa kommandon användas som byggstenar som placeras i olika kedjor av aktiviteter.
Genom att återanvända kommandon, kan både tid och kostnad minskas när manuella processer skall bli automatiska.
LEVERANTÖRSHANTERING
Antingen så hämtar vi din nya leverantör från ert avtalssystem, eller så laddar ni upp organisations-numret i vår plattform Office Assistant, och får ut data för upplägg i ekonomisystem, samt kontroller genomförda och dokumenterade. Office Assistant kan även lägga upp leverantörer direkt i ert ekonomisystem.
ANKOMSTHANTERING LEVERANTÖRSFAKTURA
Vid behov av att stärka fångsten av ostrukturerad data på era PDF-fakturor, så tas dessa in i Office Assistent och läses av med hjälp av AI. Export sker sedan av fakturainformationen till ett format som passar ert ekonomisystem.
KONTERING LEVERANTÖRSFAKTURA
Använd Office Assistants AI-app för kontering. Utifrån er historiska kontering, så hittar AI mönster, och föreslår regler utifrån dessa. För varje fakturafil, så läggs relevant konteringssträng på och läses in i ekonomisystemet – redo för attest!
BETALFILSHANTERING
Betalfilshantering omgärdas av behov kring separering av arbetsuppgifter och dokumentation gällande intern kontroll och motverkande av fraud. Detta kan Office Assistant stötta er i.
Driver du en redovisningsbyrå, så har du sannolikt flera hundra betalfiler som ska hanteras manuellt varje vecka. Detta löser Office Assistant åt er
✔︎ RESULTATET
Vårt mål är en leverantörsprocess som löper med så få manuella handgrepp som möjligt. Våra färdiga funktioner i Office Assistant ger oss bra förutsättningar för att hjälpa er med detta!
► Färdiga integrationer för er ekonomiprocess
EXTERNA INFORMATIONSTJÄNSTER
MYNDIGHETER
EKONOMIVERKSAMHETS-SYSTEM