PROCESSAUTOMATION
Spara tid med våra paketerade tjänster inom automation
Vår uppskattade workshop för att hitta processer att automatisera!
Snittbetyg
4,8
Behöver ni en hjälpande hand med att frigöra tid?
Har ni reflekterat över hur mycket klickande, klipp-och-klistrande ni gör trots alla system ni har? Känner medarbetarna att de inte utvecklas? Vill ni få loss tid till mer vinstdrivande arbete, analys och att driva förändringen i företaget?
Med automatiserade processer kan ni fokusera på mer avancerade uppgifter, säkerställa hög kvalitet och skala upp er verksamhet.
Våra tjänster inom processautomation hjälper er med dessa problem och mycket mer. Boka ett möte med oss för mer information om vår automationstjänst!
Med automation kan ni uppnå följande:
1. Spara tid och pengarAutomatiserade processer resulterar inte bara i sparad tid, utan även i sparade pengar. Genom att ta bort återkommande manuella arbetsuppgifter kan ni lägga tid på viktigare saker.
2. Nöjdare medarbetareLyft bort monotona arbetsmoment från medarbetare som inte är utvecklande för dem, och möjliggör istället för nya roller inom företaget. Det skapar engagemang i att bidra till ständiga förbättringar.
3. minimera felMinska risken för den mänskliga faktorn att göra fel.
Mjukvarurobotarna genomför processer med hög kvalitet - och det utförs alltid på samma sätt.
fördelarna med automation
är mångaVill du veta mer om processautomation och dess fördelar? Besök då gärna vår informationssida kring ämnet!
Klicka här ➔
Hur långt kan ett ärende ta sig i er process innan ni manuellt måste hantera det?
Vi rekommenderar att skifta fokus från system till processer.
Vill du veta mer? Kontakta oss för ett möte via knappen nedan!
Du har nu möjlighet att ta del av vårt ramverk för utveckling
Våra tjänster inom automation:
-
Automations-workshop
I vår automations-workshop jobbar vi tillsammans med er för att upptäcka vilka processer och rutiner som ni kan lägga över på en digital medarbetare. Vi utvärderar potentialen i era förslag och hjälper er att prioritera vilka processer ni har störst nytta av att automatisera. Workshopen sammanställs sedan i en rapport med förslag till lämpligt nästa steg.
-
Automations-förvaltning
Många har landat snett när man gått i gång med RPA utan att ha bra support och förvaltning kring de automatiserade processerna. Med vår tjänst påtar vi ett kompetent förvaltningsansvar kopplat till era automatiserade processer. Vi jobbar med proaktiv förvaltning för att förutse förändringar i underliggande system som kan påverka robotarna.
-
Automations-utveckling
Denna tjänst är för er som redan har automatiserade processer men vill effektivisera och maximera dess potential. Vi hjälper er med struktur, att identifiera kandidater och business case, samt uppföljning, ledning och styrning. Vi hjälper er också att driva den ständiga processutvecklingen och skapa ett brett engagemang inom företaget.
För mer information om hur processautomation
och RPA fungerar, klicka på knappen nedan.
Proc-ezign – Vårt verktyg för att identifiera processer och rutiner i er verksamhet med störst potential för automation.
Detta gör att ni får ut ett stort värde av våra Discovery workshops och det fortsatta arbetet med att samla informationsunderlag för att inleda automation av processer. Verktyget fungerar också som en fristående SaaS-tjänst som går att abonnera på (utan vår konsultinsats). Läs mer här >
Vill du veta mer om vad automation kan göra för dig?
Boka ett introduktionsmöte på 30 minuter för att bättre förstå hur vi kan hjälpa er att utveckla ert företag.
Processautomation – rätt struktur direkt
Var finns flaskhalsarna i er verksamhet? Var är tidstjuvarna och hur kan vi eliminera dessa? Genom att sätta rätt struktur redan från start, kan vi skapa ett bättre flöde i er verksamhet och utvärdera vilka delar som bäst lämpar sig för RPA-automation eller exempelvis AI-baserad tolkning. Vi implementerar lösningar i de delar av er verksamhet där de gör störst skillnad – och bidrar givetvis med träning och utbildning av personalen i hur de nya processerna fungerar. Detta leder i slutändan till en verksamhet utan tidskrävande processer och ett effektivt flöde. Automationen kan gradvis skalas upp i en utvecklingsfas.
RPA och AI – så fungerar det i praktiken
Den stora fördelen med RPA och AI är att det kombinerar mer regelrätt automatik med en massa intelligenta funktioner – något som i sin tur möjliggör hantering av betydligt mer komplexa arbetsflöden. Skillnaden mellan traditionell RPA och AI-driven sådan är att den senare äger en förmåga att fatta egna, enkla beslut, samtidigt som den också kan läsa ostrukturerad data och tolka dokument. Där företag tidigare tvingades lägga ner en massa tid och kraft på orderflöden, fakturahantering, onboarding, kundtjänst och support så kan man idag, genom att automatisera processer – lägga ner både tid och mänsklig kraft på annat.
Användningsområden för RPA-automation
Fakturahantering & ekonomiprocesser
Hantering av kunddata och CRM-uppdateringar
HR-processer - exempelvis on-boarding och schemaläggning
Orderadministration och lagerflöden
Rapportering och insamling av data
Uppföljning av leads och marknadsaktiviteter
Varför ska man automatisera processer?
Att använda RPA automation och AI för att effektivisera verksamheten innebär en rad olika fördelar för ett företag. En av de största handlar om minskade kostnader kombinerat med att risken för fel minimeras genom att den mänskliga faktorn sätts ur spel. En annan fördel är att det finns en skalbarhet i våra lösningar. Vi kan anpassa automationen efter hur behoven förändras och skala både upp och ned beroende på hur det för tillfället ser ut. Konsekvens är ytterligare en stor fördel: genom att automatisera processer genom RPA och AI ser man till att resultaten blir konsekventa varje gång.
Där företag tidigare la ner åtskilliga timmar och arbetskraft på olika processer får man idag dessa hanterade på sekunder. Medarbetarna kan fokusera på analys, kundkontakt och strategi.
Vanliga frågor om processautomation
Fråga: Är processautomation svår att implementera?
Svar: Nej, man kan snabbt och effektivt – och utan att behöva förändra de befintliga systemen, implementera våra lösningar.
Fråga: Passar automation bara i större verksamheter?
Svar: Nej, det finns vinster att göra även för mindre företag och där investering kan räknas i både tid och pengar.
Fråga: Hur mycket kostar det?
Svar: Det beror lite på hur pass omfattande process det handlar om, men det man alltid kan räkna med är en väldigt bra ROI som dessutom börjar löna sig redan från dag ett. Vi anpassar alltid lösningarna efter kundens verksamhet, behov och förutsättningar och kan också erbjuda skalbarhet där man kan addera eller välja att ta bort detaljer efter hur behoven ser ut.
Fråga: Inom vilka fält gör RPA-automation störst nytta?
Svar: Oavsett om det handlar om ekonomi, kundtjänst, administration, HR, försäljning eller exempelvis IT och drift, så finns gemensamma nämnare i form av att det handlar om processer där struktur, precision och repetitivt arbete är centralt. Nyttan med automation blir således lika stor oavsett område.
Fråga: Vad händer om processen förändras?
Svar: Automationer kan alltid justeras och anpassas. De byggs upp för att följa verksamhetens utveckling.