
Skifta fokus från system till processer
Vi hjälper dig med att automatisera och effektivisera dina processer inom Redovisning, Revision, Compliance, Juridik och Obestånd
✓ Spara arbetstimmar
✓ Öka kontrollen
✓ Nöjda medarbetare
Vi håller koll på senaste nytt inom digitalisering – så slipper du!
► Våra tjänster
Vi leverar resultat, inte konsulttimmar. Därför är alla våra tjänster och produkter till fasta priser. Enkelt, förutsägbart och transparent.
TJÄNST
► Processkontoret
Vår abonnemangstjänst där vi blir er funktion för processanalys och projektledning. Här arbetar vi med att hitta vart vi kan effektivisera i era avgörande processer, analysera nuläget, ta fram förslag på lösningar och göra nyttokalkyler.
Läs mer →
TJÄNST
► Automationsutveckling
Vårt mål är att få era processer att fungera. API, RPA eller annan teknik är medel till ett mål. I de fall analysen visar att vi behöver påföra automation för att lösa processutmaningar, så levererar vi dessa till fast pris. Fokus på leverans av funktion, snarare än nedlagda timmar.
Läs mer →
TJÄNST
► Automationsförvaltning
Våra erbjudanden är proaktiva för vi vet att det måste vara det. Istället för att vänta på att ni får problem, så har vi paketerat förvaltningsarbete, dagliga kvalitetskontroller och månatlig rapportering. Vi vet före våra kunder om ett fel har uppstått, och vi hjälper er att få en stabil automationsmiljö tillsammans med er IT-avdelning och systemleverantörer.
Läs mer →
► Våra Produkter
Vi vill tillgängliggöra en digital medarbetare för alla, inte bara de större företagen. Därför har vi själva byggt olika produkter för detta.
PRODUKT
► Office Assistant – automationsplattform med funktioner baserade på både RPA, integrationer och AI
Office Assistant är vår egen automationsplattform med färdiga komponenter för att snabbt starta automationen av era interna processer. Inga stora IT-projekt, snabbt mot resultat och snabbt att påbörja användning.
Office Assistant finns även olika färdigpaketerade processer enligt nedan.
LÄS MER: office assistant – för obestånd →
LÄS MER: office assistant – för REDOVISNING →
LÄS MER: AUTOMATISK KUND- OCH LEVERANTÖRSKONTROLL →
PRODUKT
► Proc-ezign – projekthanteringsverktyg för att i alla steg hantera det löpande processarbetet
Proc-ezign är vår metod för resan från tidig potentialidentifiering, till processkartor, kravställning på automation och nyttokalkylsuppföljning. Vi har skapat vår metod i verktyget Proc-ezign, där du håller ihop hela automationsresan. Uppfinn inte hjulet i er organisation – använd vår metod och vårt systemstöd för att effektivisera ert arbete.
Hur skiljer vi oss från “vanliga” konsultbolag?
“VANLIGT” KONSULTBOLAG
Allmän kunskap
Systemfokus
Pris per timme
Kundunika lösningar
Förvaltning ingår oftast inte
Branschkunskap
Processfokus
Fast pris
Anpassad lösning utifrån en standardprodukt
Förvaltning är alltid en del av upplägget
Som chef vill du ha nöjda medarbetare, som stannar kvar och blir ännu mer värdefulla
Automatisera bort arbetsuppgifter som inte är utvecklande för dem
Sagt om Digital Engine
“Med automationen från Digital Engine får vi hjälp med tidskrävande och monotont administrativt arbete, vilket underlättar vid intensiva perioder samt förbättrar kvalitén. Exempelvis är framtagande av ifyllt periodiserings-underlag, valutakurskontroller och stickprovskontroller vid revision automatiserat”.
– Susann Nahlbom, Head of Global Accounting på Calliditas
”Digital Engine erbjuder ett riktigt bra helhetsgrepp med tidig process-kartläggning, effektiv automation och löpande förvaltning. Samarbetet har känts mer som ett partnerskap än en kund– leverantörsrelation. För oss har det varit särskilt inom AML där resultatet har varit både kvalitetsförbättrande och resulterat i att vi undvikit stora kostnader. Jag rekommenderar Digital Engine starkt”.
– Johan Vikman, Head of Data and Analytics på Loomis Sverige AB
”På SVT lade vi mycket manuell tid i leverantörs-fakturaprocessen. Digital Engine identifierade snabbt problemen och var enkla att samarbeta med. Jag uppskattade deras tydliga, fasta leveransmodell och hur de förstod utmaningen i att kombinera teknik, ekonomi och internkontroll. Ett engagerat och kompetent team”.
– Jennie von Sydow, tidigare Finanschef på SVT
Vi står för en trygg förflyttning till automatiserade processer
KUNSKAP
Med en gedigen branscherfarenhet har vi kunskap om var potentialen för automation brukar finnas
METODIK
Vår beprövade metodik och våra verktyg säkerställer att förflyttning till automation görs med hög kvalitet
STABILITET
Processer vi har automatiserat har en hög stabilitet när de körs i produktion, med en detaljerad övervakning
LÖNSAMHET
Vår affärsmodell ger goda möjligheter att på kort och lång sikt förutse kostnader, och se när investeringen blir lönsam
Nytt hos oss
Kommande webinarier
Kostnadsfria webinarier om processautomation 2025
Våra webinarier riktar sig till dig som befintlig kund till oss eller som är nyfiken
på att bli det. Webinarierna riktar sig inte till dig som mjukvaruleverantör eller konsultbolag.
Längd: 60 minuter.